ÇEVRE KİRLİLİĞİNE ARAÇLARIN ETKİSİ

 
Ülkemizde araba sayısı hızla artmaktadır.Nüfusla doğru orantılı olarak araç sayısıda özellikle büyük şehirlerde hızla artmaktadır.İstanbul'da 1000 kişiye düşen araç sayısı 200 adettir.ABD'de bu değer 1000 kişiye 700 adettir.Demek olyorki Türkiye'de araç sayısı artmaya devam edecektir.Taşıt sayısı attıkça yakıt tüketimi ve trafik yoğunluğundan ileri gelecek karbon monoksit, partikül, hidro karbon ve azot oksit gibi hava kirleticilerinin emisyonuda artacaktır.Yol kapasiyesi yeterli değilse taşıtlar birim km'de daha fazla yakıt tüketirler.
      Türkiye'de belli yaşın üzerindeki araçlardan daha az vergi alınmaktadır.Oysa taşıt yaşı ilerledikçe tükettiği yakıt miktarı ve egzozdan atılan kirletici miktarı artmaktadır.çoğu gelişmiş ülkelerde taşıt yaşı ilerledikçe  taşıt vergiside aynı oranda artmaktadır.Eski araçlarda vergi indirimi söz konusu olmamaktadır.Türkiye'dede benzer uygulamalar gündeme gelmelidir.
      Periyodik araç muayenesi,bakımı,tamiratı ve egzoz ölçümü yapılmayan araçlar daha fazla havayı kirletmektedir.Yeterli bakımı yapılmayan dizel araçlar önemli hava kirliliği kaynaklarından biridir.Özellikle mazotta bulunan fazla kükürt;motorun aşınmasına ve egzozdan daha fazla kirleticinin atılmasına,dolasıyla atmosferde sülfat partiküllerinin artmasına neden olmaktadır.
     Taşıtlarda yakıt tüketimini minimize etmek mümkündür.Trafikten ileri gelen kirletici emisyonu ve sera gazı miktarını en aza indirmek için taşıt kullanıken bazı kuralları öğrenir ve yerine getirirsek;yakıt tüketimini en aza indirebiliriz.Yakıt tüketimini azalttığımız zaman egzozdan atılan kirletici emisyonuda azaltmış oluruz.