İLERİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ

SKİDCAR : Karlı ve kaygan yollarda aracın hakimiyetinin sürücünün elinde bulunması için yapılan ileri bir sürüş tekniğidir. Özel sürüş eğitim kurumlarında özel bir düzenekle sağlanan bu sistem sayesinde normal bir yollarda kaygan bir zeminde oluşan tüm yol koşullarını sizlere sunmaktadır. Otomobil, kamyon ve kamyonet gibi aracın büyüklüğü ve taşıyacağı yük dikkate alınarak farklı tüplerde tasarlanmış özel hidrolik süspansiyonlar sayesinde tüm sürücülere eğitim verilebilmektedir. Tip A , polis memurları , öğrenci sürücülerin , sürücü eğitmenleri , belediye ve filo sürücüleri , hem de profesyonel veya yarı - profesyonel yarışçılar ve diğerleri için önde gelen sürücü eğitim sistemidir . Sistem payandalar sayesinde aracın ön ve arka süspansiyonuna bağlanmış bir çelik merdiven çerçeve mevcuttur. Bu ayakları dört köşesinin her birinde bağımsız olarak tekerleklere bağlı hidrolik pistonlar taşırlar .
AMACI :
*Sürücülere güvenli ve defansif sürüş tekniklerini uygulamalı öğrenmelerini sağlama
 *Trafikte yapılan hataların nasıl gerçekleştiğini sürücülere uygulama esnasında göstermek.

*Kişisel sürüş becerilerini test ederek ve geliştirmeleri için bilgi vermek.
 * Farklı kayganlıktaki zeminlerde araç kullanma yeteneğini arttırmak ve buna bağlı kazaları önlemek...



Defansif Sürüş Nedir?:
Defansif sürüş karşıdan gelecek akınlara, ataklara ve kazalara karşı tedbir almak ve trafikteki tehlikelere karşı güvenli sürüş yapmaktır. Trafiğe çıkmadan önce hava ve yol durumuna göre risklerin önceden algılayarak, gerekli önlemleri almak, hava, yol ve trafik şartlarının sürüşteki etkilerini ve olası kazaları önlemektir.

Yaptığım uygulamayı anlatıyorum ; Aracı çalıştırdıktan sonra özel pistte 2 daire şeklindeki virajlara 30-40 km hızla girdim. Araba birden savrulmaya ve bir tarafa doğru kaymaya başladı. Sürüş hocamız bu durumun trafikte gelişen kaygan bir zemindeki durumla aynı olduğunu anlattı. Birkaç denemeden sonra aracın savrulmadan yolda tutmasını kontrolü sağlamayı başardım. Dikkat edilmesi gereken nokta direksiyonu ve gazı bırakmadan yola devam etmek. Aracın savrulduğu yönün aksine sireksiyorunu çevirerek ,gaz pedalında ayağı tutarak ve savrulma tamamlandığında tekrar yola manevra yaparak emniyetle yola devam etmeye çalışın. Bir sure araba ile tur attıkdan sonra ön tekerlekleri control edemiyorum. Gazı bırakmadığım halde aracın kontrolünü sağlayamıyorum. Aracın arkasının savrulmanın aksine  ayağımızı gazdan çekmemiz ve direksiyon hakimiyetini bırakmamız gerekiyor. Bu bize aracın trafikte nasıl kontrolden çıktığını öğretiyor. Bu sürüş çalışması bizlere güvenli fren ve ABS fren yardımıyla durma tekniklerini öğretiyor. Pistin durumuna göre karlı, ıslak ve buzlu zeminde aracı durdurma mesafelerinin nasıl yapıldığını öğrenmeye başlıyorsunuz.
              EPS sistemini devre dışı bırakarak sadece ABS  fren ile frenaj tekniklerini öğreniyoruz.  Abs fren sistemi aslında aniden fren yapıldığında tekerleklerin kilitlenmesini önlüyor. Arabanın hızını azalttığımızda bizlere güvenli bir manevra süresi ve alanı sağlayarak kazaya sebeb olmamızı önlüyor.