YOKUŞTA KALKIŞ

.
Eski nesil otomobillerde yokuşta kalkış gerçekten ilk zamanlar tüm sürücüler için sıkıntılı bir süreçtir. İlk aşamada tüm sürücüler el freni yardımıyla araçlarını ilk hareket ettirirler. Ancak ilerleyen zamanlarda bu durum onların aleyhine dönen bir hal alır. Bunu engellemek için öncelikle araçlarını iyi tanımalıdırlar. Yokuş kalkış sistemi (hill holder) mevcut olan araçlarda sürücülere arabalarını ilk harekete geçirme esnasında kısa süre zaman kazandıracaktır. Ayağınızı frenden çektikten sonra gaza yüklenirken debriyajı yumuşak bir şekilde yavaş olarak bırakınız. Bu sizin aracı stop ettirmeden kalkmanızı sağlar.
Hill holder çalışması : araçta bulunan iki sensör araçtaki fren sistemi ileortaklaşa çalışır. İlk sensör aracın yokuş yukarı eğimini ölçerken, ikinci sensör de debriyaj sistemini kontrol eder. Sürücü ayağını debriyaj pedalına tamamen bastığında buradaki sensör devreye girer. Aracın eğimini ölçen sensör eğer araç yokuş yukarı olarak algıladıysa yokuşta kalkış sistemi devresini tamamlar ve aracın geriye kalmasını engeller. Sürücü 1 vitese geçerek aracını hareket ettirmek için gaza basarken debriyajdan ayağını yavaşça kaldırı. Bu durumda sistem otomatik devredeb çıkarak aracın ilerlemesine imkan vererek sücünün arabayı geriye kaydırmasını engeller.






Eski nesil otomobiller için bu durum biraz sürücünün becerisine ve heyecanını yenmesine bağlıdır. Araç yokuş yukarı park halindeyken aracını çalıştırır. Ardından aracını 1 vitese geçirerek kalkış için pozisyonunu alır. Ayağını debriyajdan kaldırırken motorun sesindeki ilk değişimi duyduğunda diğer ayağını fren pedalından çekerek gaza hafifçe yüklenmeye başlar. Bu durumda araç debriyaj sisteminin yardımıyla stop etmeden olduğu yerde kalır. Ardından gaza biraz daha fazla yüklenirken diğer ayağını debriyajdan yavaşça kaldırarak aracın ilerlemesini sağlar. Herşeyden önce heyecanınızı ontrol edebilmeyi öğrenmeniz gerekiyor. Bunu yaparsanız bu işlemleri kısa sürede ve basit bir şekilde yapmaya başlayabilirsiniz.