Araba Kullanmaya Başlarken


ARABA KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖNEMLİ BİLGİLER
Arabanızı kullanmaya başlarken dikkat edilmesi gereken önemli hususları sizlerle paylaşmak istiyorum. Öncelikle arabanızın tüm göstergelerini, komuta kollarını, ses, aydınlatma sisteminin tam olarak tanınması gerekir.
ARABAYA OTURUNCA YAPILAN HAZIRLIKLAR
KOLTUK , KEMER , AYNA AYARLARINI YAPMAK

KOLTUK AYARI: Koltuğunuzun ayarını yaparken ; koltuğun pedallarla olan aralığını sırtınızın koltuğa yaslandığınız zamanki koltuk-direksiyon arası mesafesi olarak iki ayar yapılır. Bazı arabalarda koltuk yükseklik ayarı da mevcuttur. 
       Pedallara olan mesafe ayarında dikkat edilmesi gereken husus ; debriyaj pedalına bastığımız zaman, ayak tabanlarımız pedala tam olarak basmalı ( arabanın tabanına temas etmeli ) dır. Böyle bir durumda bacaklarımız gergin ve dizlerimiz kırık olmamalıdır.
       Koltuğun sırt bölümünü ayarlarken ; sırt kısmına tam yaslanıp sol kolunuzla direksiyonun 12 pozisyonuna bileğinizi koymalısınız. Bu size manevra esnasında esneklik kazandırır. Koltuk ayarı aynı zamanda bir kaza durumunda Airbag sisteminin görevini yerine getirmesi ve sizin daha az zarar görmenizi sağlar.
    




   EMNİYET EKEMERi :
Emniyet kemeri sizin ve sevdiklerinizin hayatını kurtaran hayati bir güvenlik sistemidir. Trafik kazalarında ölümlerin büyük bir bölümü emniyet kemeri takılı olmadığı için hayatlarını kaybettiler. Emniyet kemerinin takmadan önce yükseklik ayarını kendinize göre ayarlayın. Omuzunuzdan sizi sarması gerekir. Boyun kısmına gelmesine izin vermeyin. Bu sizi bir kazada boyun zedelenmesi ve kırıklarına neden olur. Kazasız sürüşler dilerim.










ARABADAKİ AYNALAR :
İç Geriyi Görme Aynası: Koltuktaki oturumunuzu bozmadan arka camdan dışarıyı görecek şekilde ayarlamalısınız.

Sağ ve Sol Dış Sağ Geriyi Görme Aynası: Dikiz aynalarını ayarlarken ayna yolu ve arabanın arka kapı kolunun % 5 ini mutlaka net olarak ve yolun gerisinin % 95 ini görünmesine özen gösteriniz.


ARACI ÇALIŞTIRMA

Yukardaki işlemleri tamamladıktan sonra arabanızı aşağıdaki gibi çalıştırınız. İşlem sırası;
1.    Debriyaj ve fren pedalına basılır.
2.    Vites boşa alınır.
3.    Araç çalıştırılır.
4.    Debriyaja pedalına bastığımızda vites devre dışı kalır aynı zamanda fren pedalına basarak aracın hareketini engelleyin. Kontrol sizde olması gerekir.
5.    Marş ve Stop işlemlerinin yaparken vites kutusuna iletilmesini engellemek ve motora daha az yük bindirmek için debriyaja başmalısınız.
6.    Aracı çalıştırırken kontağı il kademe çevirip elektronik sistemlerin çalışması ve yakıt sisteminin devreye girmesini sağlayın. Daha sonraki kademede marş işlemi yapılmalıdır.

ARABA İLE YOLA ÇIKMAK
1.    Arabanızı çalıştırdıktan kalkış vitesi ile ( 1 veya geri ) gideceğiniz yöne göre vitese takınız.
2.    Trafik ve yolun durumunu kontrol edin.
3.    Gideceğiniz istikamete göre sinyalinizi verin
4.    El freni indirin.
5.   Dikiz aynalarınızla hangi yöne gidecekseniz yolu kontrol ettikten sonra yola güvenli bir şekilde çıkabilirsiniz.

ARABANIZI PARK ETMEK
         Park etmek için doğru bir park alanı seçtikten sonra aşağıdaki işlem sırasına göre park işlemini tamamlayın.

1.    Park ederken arabanızın  geri çıkış yapabileceği uygun park alanı tercih edin
2.    Park etme işlemini yapınca vitesi boşa alın.
2.   El freninizi çekin. Eğer yokuş aşağı veya yokuş yukarı park işlemi yapacaksanız; arabanızı yolun durumuna göre 1 veya geri vitese takarak ekstra emniyete alın.
4.    El freni çekin.
5.   Debriyajdan ayağınızı kaldırırken ayağınız fren pedalında olmalıdır. Arabanızı sabitledikten sonra fren pedalından ayağınızı çekerek park işlemini tamamlayın.

ARABA İLE KALKIŞ ŞEKİLLERİ


Araba ile kalkış motorun dönüş harekinin tekerlere ulaştırılmasıdır. Bu işlem debriyaj pedalına başmak ve bırakmak işlemiyle başlar. Arabanın kaldırılması için: motor çalıştırıldıktan sonra ayağımızı debriyajdan yavaş bir şekilde bırakılması ile başlar. Bu sayede viteste bulunan aracımız motor dönü hareketini şanzıman yardımıyla tekerleklere iletilmesini sağlar. Ayağımızı debriyajdan yukarı çekerken debriyaj baskısının balata ile temasa geçmesini sağlarız. Debriyaj pedalı yukarı kaldırılırken kavramayı hissederiz. Bu noktada araç hareket eder. Hızımız 7-10 km olunca debriyajdan ayağımızı tamamen kaldır ve normal sürüşe başlarız. İki şekilde araç kalkış tekniği vardır.
Seri Kalkış
1.    Kalkış noktamızda gazın tehlikeli olmadığı durumlarda kullanırız.
2.    Seviyeli bir şekilde gaz pedalına basıp eş zamanlı olarak debriyajı kavrama noktasına getiririz.
Kavramalı Kalkış
1.    Hız yapmanın tehlikeli olduğu durumlarda.
2.    Sıkışık trafikte  durma noktasına gelindiğinde.
3.    Arabamızı park ederken.